
Gnistrende undervisning : håndbok i klasseledelse og undervisningsdesign
Jørgen MoltubakMoltubak, Jørgen Dalmo
Bok Bokmål utgitt 2015
*0010638430 *003NO-LaBS *00520211116211120.0 *007t *008150209s2015 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a978-82-05-47875-6$qh.$c389 kr *035 $a(NO-LaBS)10263321(bibid) *08274$qNO-OsBA$a371.102$25 *090 $c371.102$dMOL *1001 $aMoltubak, Jørgen Dalmo$d1972-$6(NO-LaBS)638430-1$_27730800 *24510$aGnistrende undervisning$bhåndbok i klasseledelse og undervisningsdesign$cJørgen Moltubak *260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2015 *300 $a272 s.$bfig. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)638430-1 *5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register *5208 $aVeien til en tilpasset opplæring for alle elever går via god klasseledelse, skriver Jørgen Moltubak. Gjennom teori, praktiske eksempler og oppgaver drøfter han tidskontroll, oppmerksomhetsstyring, motivasjon, lærerens autoritet og utstråling og andre temaer som er viktige for enhver klasseleder. Stoffet visualiseres ved hjelp av eksempler fra film og litteratur. Hva kan skikkelser som Elias Rukla og Ask Burlefot fortelle oss om kjedsomhet og engasjement i skolen? Og hvorfor kommer læreren Marianne i tv-serien Kongsvik ungdomsskole alltid til kort i møtet med elevene sine? Boken er rettet mot lærerstudenter, nyutdannede og erfarne lærere som ønsker å videreutvikle seg som klasseledere. *599 $a389 kr *65007$aLærerrollen$9nob$2Bokbasen AS$_31568900 *65007$aUndervisningsmetodikk$9nob$2Bokbasen AS$_30394800 *65014$aLærere$_10776100 *65024$aKlasseledelse$_27730900 *65024$aLedelse$_10432500 *65024$aUndervisning$_10049400 ^