
Fritt fall : på jobb i lufta til lavpris
Pål Vegard HagesætherHagesæther, Pål Vegard
Bok Bokmål utgitt 2014
Ledig
- Sølvberget, 3. etasje: 1 av 1 ledig
(sortering: 387.7 H)
*0010633600 *003NO-LaBS *00520211116211627.0 *007t *008140730s2014 xx e 0 nob d *009 nam 1 *019 $bl *020 $a9788253037448$qib.$c299 kr *035 $a(NO-LaBS)10180637(bibid) *08274$qNO-OsBA$a387.7$25 *090 $c387.7$dH *1001 $aHagesæther, Pål Vegard$d1977-$6(NO-LaBS)633600-1$_23696000 *24510$aFritt fall$bpå jobb i lufta til lavpris$cPål Vegard Hagesæther *260 $aOslo$bPax$c2014 *300 $a160 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)633600-1 *5058 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse *5208 $a429 kroner var prisen på en ordinær flybillett fra Oslo til Bergen i 1980. I dag er nordmenns lønninger mer enn femdoblet, men du kan likevel få en billett til den samme strekningen helt ned i 199 kroner. Hvem betaler mellomlegget? Pål Vegard Hagesæther har reist over hele verden for å undersøke arbeidsforholdene i flybransjen. Her møter vi ansatte i Qatar Airways, hvor de ansatte har forbud mot besøk etter klokka 22 og mot å gifte seg og få barn. Han følger en SAS-purser gjennom en hektisk arbeidsdag hvor lunsjen inntas i munnfuller gjennom flere timer. Og han undersøker hvorfor fagforeninger er bannlyst i Ryanair. Kravet til lave kostnader er bakgrunnen, men hva er konsekvensen for de ansatte, for passasjerene og ikke minst for sikkerheten? *599 $a299 kr *650 4$aLuftfart$_10799600 *65007$aArbeidsforhold$9nob$2Bokbasen AS$_30273100 *65007$aLufttransport$9nob$2Bokbasen AS$_30757800 ^